Recent Posts

جمعه، مرداد ۰۲، ۱۳۸۸

اعتصاب غذا به ایتالیا هم رسید

امروز در سایت بی‌بی‌سی دیدم اعتصاب غذا به ایتالیا هم رسید البته این اعتصاب، همراهی با اعتصاب کنندگان ایرانی در آمریکا است و یک مصاحبه کوتاهی با یکی از دانشجویان ایرانی مقیم رم که نخواسته بود نامش فاش شود به چاب رسیده. نکته‌ای که تعجب مرا برانگیخت، پاسخ به یکی از سئوالات در مورد محل برگزاری این اعتصاب غذا بود !! که عین جملات را کپی کردم

محل برگزاری این اعتصاب غذا در کجاست؟
در مرکز رم توانستیم یک دفتر فرهنگی بگیریم. باید از قبل از لحاظ حضور یک پزشک هماهنگ می کردیم. نتوانستیم این مجوز را در مقابل دفتر سازمان ملل متحد بگیریم. چون چادر نداشتیم و در ضمن آنجا باید آمبولانس حاضر باشد و به ما این مجوز را ندادند. به همین دلیل توانستیم یک دفتر فرهنگی بگیریم که تمام امکانات در آن وجود دارد. در اینجا پزشک برای کنترل اعتصاب کنندگان داریم. این اعتصاب تا فردا شب ادامه دارد. مانند بقیه کشورها.

البته هر حرکت و هر اعتراض و تجمعی که بتواند ضربه‌ای هر چند ناچیز به ارکان ولایت فقیه و شخص خامنه‌ای وارد کند قابل تحسین است ولی یا من نمی‌فهمم یا اینکه اعتراضات خارج از کشوری بسیار تغییر ماهیت پیدا کرده !! آخه برای دو روز اعتصاب، که نیاز آنچنانی به آمبولانس و مراقبت‌های پزشکی ندارد !

یادم میاد سال 67 وقتی رژیم زندانیان سیاسی را قتل عام می‌کرد ما دانشجویان آن زمان در همین شهر رم حدود هفتاد هشتاد نفری بودیم به مدت 14 روز دست به اعتصاب غذا زدیم نه دکتری و نه آمبولانسی در محل مستقر بود. تا ده روز هم اصلاً کسی بیمارستان نرفت ولی بعد از 10 روز قوای جسمانی به مرور تحلیل می‌رفت و چند بار آمبولانس صدا زدیم و چند تا از بچه‌ها را به بیمارستان منتقل کردیم .

انعکاس اعتصاب غذا هم به این شکل نبود!! که مثلاً برای دو روز اعتصاب غذا، بی‌بی‌سی تشریف بیارد و گزارش تهیه بکند و یا مثل اعتصاب غذای ایرانیان در امریکا، هر روز صدای امریکا خبرنگار و دوربین بفرستد تا گزارش مستمر، و رپرتاژ روزانه تهیه بکند! داخل زندان‌ها طناب دار بود و حکم خمینی و خارج از کشور هم سیاست‌مداران تجارت‌پیشه غربی، همه ریخته بودند برای کمک رسانی به آخوندها ولی با همان امکانات و محدودیت‌ها، توانستیم صدای زندانیان سیاسی را به گوش نهاد‌های حقوق بشری برسانیم تا جایی که صدای اعتصاب غذای ما به گوش ناشنوای رژیم آخوندی رسید و رفسنجانی آمد تلویزیون و گفت حالا گیرم چهار نفر هم در خارج از کشور در اعتراض به ما گوشت خوک نخوردند!! آیا چیزی عوض می‌شود !!

بنازم به دست روزگار و بنازم به دست مقاومت که امروز رژیم را گوشه رینگ انداخته و هر کی از راه می‌رسد یک تو سری به این واپسگرایان متحجر می‌زند و هر کی را می‌بینی از سرنگونی این رژیم حرف می‌زند. امید تکیه گاهی است که آن را نمی‌بینی !

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات: